In 2012 nog verbeeld in het structuurplan, maar volgers zijn het zicht kwijt op de huidige status en waar Wim Roetgerink bij zijn afscheid op doelde. In mijn beleving hangt die weg nog steeds boven de markt, maar erover spreken is not done. Vandaar ook geen stapsteen in de 6 stapstenen, maar later zal wel beweerd worden dat dit in stapsteen 1 zat en dat die kosten gewoon veel hoger zijn geworden. Hij wordt ook vast niet in 1 keer aangelegd, maar als 3 trapsraket; eerst het deel tussen de GVW en Zenderen, daarna toch een keer ook naar Hengelo en dus langs de Stroom Esch? De GVW is van meet aan een mistig en sneaky traject geweest en die mist moet domweg weg, of het wordt langzamerhand bedrog van burgers die notabene nog mee moeten betalen.
Het is niet zozeer de keus voor de GVW, maar de keus of je Westelijk (op de 5A, later 5B) of Noord-oostelijk) langs Borne wil met het regionale verkeer. Eigenlijk ook een taak van de Provincie, waar Borne zich met een te forse GVW in beweegt. Als die Noordelijke bandweg definitief van de baan is (verkiezingsitem), leg de gvw dan alleen als simpele gemeentelijke weg aan om al heel veel verkeer dat van en naar de A1/RW35 wil, langs Borne te sluizen, tot sneller dan nu gepland, de 5B en een nog te ontwikkelen weg van Tubbergen naar de A1 in behandeling komt.
20 aug 2017 om 10:06 | Ron Hartman | Reageer op dit bericht | Aantal reacties (0)

Reageren

Stel hier je vraag, doe een oproep of plaats een suggestie als reactie