Een tasje met tandpastacapsules, een tandenborstel, een kam en diverse reinigingsdoekjes. Handig voor onderweg, bijvoorbeeld voor vrachtwagenchauffeurs. Zie daar het nieuwe product, bedacht door ROC-studenten Ruben Sonder, Stefan Vucetic, Steffie Hoogendijk, Kirsten Hardiek en Max Aalderink in het kader van een opdracht voor hun opleiding Ondernemer Retail. Onder de naam ‘Fresh Travel Pack’ gaan de enthousiaste studenten het product aan de man brengen. De opbrengst komt geheel ten goede aan het goede doel: een hulphond voor de Bornse Kim Moorman, die vanwege haar handicap volledig afhankelijk is van een opgeleide viervoeter.
Hulphond voor Kim Moorman
“Een hulphond is heel duur”, weet Ruben Sonder, de 18-jarige directeur van de nieuwe onderneming. Aan Kim’s zijde is labrador Brox de trouwe metgezel op dit moment. “Maar hulphonden gaan al jong met pensioen. Vroeg of laat moet er een nieuwe, getrainde hond komen. Het zou mooi zijn als wij met onze actie uiteindelijk voor Kim een hond kunnen aanschaffen, eventueel via de Stichting Hulphond. Hoe, dat moeten we nog even uitwerken.”
Fresh Travel Pack
Het idee voor het product kwam eigenlijk in samenwerking met Kim Moorman tot stand. Samen met haar moeder Daphne van Wietmarschen runt zij de webshop in gezondheidsartikelen Pure Generaties en verkoopt de betreffende tandpastacapsules, die een vervanging zijn voor gewone tandpasta. “Heel handig”, weet Stefan Vucetic. Zijn vader werkt in de transportsector en weet dat het soms lastig is om als vrachtwagenchauffeur op een normale manier je tanden te poetsen. “Eigenlijk zou iedere vrachtwagen zo’n noodpakketje standaard in het dashboardkastje moeten hebben liggen.”
Aan de slag
Het idee was geboren en voortvarend togen de studenten aan het werk. Een slogan hoort er natuurlijk bij en het werd ‘Frisse mond voor een hond’. Sponsoren werden gezocht en gevonden. Drukkerij Knoef verzorgt de etikettering en CCV-shop maakte een gratis webshop. Publiciteit heb je natuurlijk ook nodig. Bij deze!
En nu is het vol aan de bak en de markt in. De groep wil zeker 600 stuks gaan verkopen en heeft er alle vertrouwen in dat het gaat lukken. “Je leert vanzelf om niet bang te zijn. Je moet gewoon initiatief tonen. ‘Nee’ heb je en ‘ja’ kun je krijgen”, klinkt het zelfverzekerd. (AJ/BM)
© BorneBoeit. Op onze artikelen en beeldmateriaal rust copyright.
Voor meer informatie raadpleeg de spelregels.