Het is vaste prik, op de derde zondag van september showen ruim 100 mannequins de nieuwste najaarsmode op de lange blauwe catwalk in het dorpscentrum. De gezellige drukte, waarbij het talrijke publiek de noviteiten van de Bornse modezaken gadeslaat, moet dit keer echter achterwege blijven. De reden is bekend: het virus. Toch willen de ondernemers zich niet laten kennen en dus kiezen ze ervoor drie dagen lang (vrijdag 18, zaterdag 19 én koopzondag 20 september) hun eigen loper voor de klanten uit te leggen.
Andere uitstraling
Het is een formule die enkele weken geleden ook al goed aansloeg, toen er tal van kraampjes in het centrum werden geplaatst en waarmee een zekere spreiding van de kooplustigen bewerkstelligd kon worden. Toch zijn er verschillen, want afgezien van het feit dat de kraampjes dit keer achterwege blijven, wordt het evenement naar de drie weekenddagen doorgetrokken en zal de uitstraling een volstrekt andere zijn. Draaide het toen vooral om de laatste koopjes, dit keer wordt het beeld bepaald door de vele blauwe lopers die uitnodigend worden uitgerold en die met opvallende beachvlaggen zijn gemarkeerd. Op de lopers zullen waar mogelijk een etalagepop of andere producten worden geplaatst. Ook staan er enkele muzikale optredens op het programma.
“We willen echt laten zien dat Borne enorm veel in huis heeft als het gaat om lifestyle. Natuurlijk met het grote aantal modezaken dat het centrum rijk is, maar ook met heel veel andere zaken die een eigen stempel op dit thema drukken”, aldus de organisatie. En als de weersvoorspellingen niet bedriegen, wordt het volgend weekend prachtig najaarsweer. “Het zou geweldig zijn. Volle terrassen, een beetje nazomeren… een prima ambiance voor het lifestyle fashion weekend in Borne.” (BM)
© BorneBoeit. Op onze artikelen en beeldmateriaal rust copyright.
Voor meer informatie raadpleeg de spelregels.