ADVERTORIAL • Met Rabo ClubSupport beslissen Rabobank-leden welke verenigingen en stichtingen een deel van het coöperatief dividend van Rabobank Centraal Twente ontvangen. Op deze manier krijgen de verenigingen en stichtingen een extra financieel steuntje in de rug.
Verenigingen en stichtingen in Nederland zijn ongelofelijk waardevol, omdat ze ons bij elkaar brengen. Maar ook in deze regio hebben veel clubs het door de coronacrisis moeilijk. Leden konden maandenlang niet samenkomen om te sporten, zingen, dansen, hobby’s te beoefenen of om zich met elkaar in te zetten voor hun vereniging. Door de maandenlange stop hebben clubs niet alleen financiële zorgen, we horen ook geluiden over de sociaal-maatschappelijke gevolgen. De kantine of het clubhuis is voor veel mensen hun tweede thuis: dé plek waar leden samenkomen, waar talenten worden ontplooid en waar verbinding ontstaat in de buurt. Daarmee is tijdens de afgelopen maanden de belangrijke sociale functie die clubs hebben weggevallen. Op alle fronten kunnen clubs en verenigingen dus een steuntje in de rug gebruiken. Meedoen aan Rabo ClubSupport is dus goed voor jouw club én geweldig voor de buurt.
Inschrijving gestart
Rabobank Centraal Twente roept lokale stichtingen en verenigingen op om hun maatschappelijke initiatieven in te schrijven, want voor 2020 is maar liefst een totaalbedrag van € 150.000,- beschikbaar voor verenigingen en stichtingen die bankieren bij Rabobank Centraal Twente. Stichtingen en verenigingen hebben een persoonlijke uitnodiging (per mail) ontvangen om zich in te schrijven voor Rabo ClubSupport 2020. Inschrijven kan tot en met 30 september.
Campagne voeren
Rabo ClubSupport roept clubs op om campagne te voeren om stemmen te winnen voor bestedingsdoelen die de club én de buurt sterker en beter maken. Denk bijvoorbeeld aan het opzetten van trainingsprogramma’s voor gehandicapten, verduurzaming van het clubhuis, gezond voedsel in de kantine, het aanbieden van re-integratie cursussen of workshops over ledenwerving en digitalisering. Rabobank stelt haar kennis, netwerk en financiële ondersteuning beschikbaar om die doelen te verwezenlijken. Rabobank-leden beslissen door te stemmen via Rabo Internetbankieren of de Rabo App welke initiatieven uit het club- en verenigingsleven de steun van de bank verdienen. Hiermee wil de Rabobank iedereen een stem geven in het mooier en beter maken van zijn of haar club en de buurt.
Rabo ClubSupport opvolger van Rabo Clubkascampagne
Een nieuwe naam en een iets ander jasje! Nieuw is onder andere dat alleen Rabobank-leden kunnen stemmen. Rabo-klanten checken snel en eenvoudig in de Rabo App of ze al lid zijn. Geen lid, dan kunnen ze dat direct zelf in de app regelen. Ook het stemmen gaat dit jaar via Rabo Internetbankieren of de Rabo App. Net zo makkelijk!
Stemmen en uitslag
De stemperiode voor Rabobank-leden start op 5 oktober en rond 6 november wordt de uitslag bekend gemaakt. Meer informatie over Rabo ClubSupport vind je op Rabobank.nl/clubsupport.
© BorneBoeit. Op onze artikelen en beeldmateriaal rust copyright.
Voor meer informatie raadpleeg de spelregels.