Dat de (lokale) ondernemers het in deze coronatijd niet gemakkelijk hebben, is genoegzaam bekend. Van alle kanten rinkelen de alarmbellen en ook de overheid trekt tal van registers open om ondernemers te ondersteunen. Maar ook zijzelf halen alles uit de kast om gezamenlijk in the picture te blijven en dat leidt soms tot verrassende resultaten. In Borne is het al niet anders. Zo werd razendsnel de website www.bornebezorgt.nl in het leven geroepen, terwijl de plaatselijke horeca de ‘Borns Hart voor Horeca’ bon lanceerde.
Vandaag is het de beurt aan een aantal centrumwinkeliers in het dorp die zich gezamenlijk als ‘Het Beste van Borne’ presenteren. En dat is niet geheel toevallig natuurlijk, want morgen zou het immers de dag zijn van Borne op z’n Best, inclusief de daaraan gekoppelde en voor hen zo belangrijke koopzondag. “Maar ondanks dat het allemaal niet doorgaat, zijn we er natuurlijk wel en dat willen we laten weten ook”, zo klinkt het.
#supportyourneighbor
Onder de slogan #supportyourneighbor creëerden Leurink mode, bakker Koehorst, parfumerie Mooi, restaurant Roast it, Pien & Mats, bloemenzaak De Krey’nhook en De Zuivelhoeve een mailbericht voor hun klanten waarin het samen optrekken de boodschap vormt. “We willen onze klanten laten weten dat we ondanks alle tegenslag samen de schouders eronder zetten en met elkaar een sterk winkelhart van Borne vormen. Ook al is er dan even geen koopzondag en Borne op z'n Best.” (BM)
© BorneBoeit. Op onze artikelen en beeldmateriaal rust copyright.
Voor meer informatie raadpleeg de spelregels.