Keurig hadden ze alles voorbereid op de Jan Ligthartschool. Op het schoolplein was met een kruis en een cirkel de landingsplaats aangegeven voor de luchtballon waarmee Sinterklaas en zijn Zwarte Pieten zouden komen. Maar het liep anders…
Spectaculaire aankomst
Door de dichte mist die vanmorgen over Borne hing, landde de Sint met zijn Pieten niet op het schoolplein, maar een stukje verderop bij de voetbalvelden langs de Azelosestraat. Gelukkig was er een aardige chauffeur die begrip had voor de situatie. Hij voorkwam dat de leerlingen teleurgesteld zouden worden en zorgde met zijn auto met aanhanger voor vervoer naar de school. In de mand van de luchtballon en met de gasbrander spectaculair werkend kwam het gezelschap met enige vertraging toch nog op het schoolplein aan.
Daar stonden alle leerlingen inmiddels al aardig verkleumd te wachten. Enthousiaste leerkrachten hielden de kinderen bezig met het zingen van sinterklaasliedjes en door daar flink bij te springen werd de kou vergeten. Begrijpelijk dat de opluchting groot was dat hij er was, want ze hadden al zere nekken van het turen naar het lege luchtruim…
Nadat ze welkom waren geheten door Robert Franken, de directeur van de school, kreeg de vaste schoolpresentatrice Sham Alsalem de gelegenheid om de Sint enkele vragen te stellen. Zij vroeg alle kinderen en ouders tenslotte ‘Zie ginds komt de stoomboot’ te zingen. Daarna ging iedereen snel naar binnen om weer een beetje op te warmen.
Schatkamer
In de school was er een heuse schatkamer van de Sint ingericht. De ene groep na de ander mocht daar naartoe om een cadeautje in ontvangst te nemen. Vol verwondering hoorden de kinderen zich bij naam noemen om naar een Piet te gaan voor hun pakje. Het is ook wel razendknap dat die precies weten wie er in welke groep zitten en hoe ze allemaal heten. Na een spannend begin op het plein kwam zo alles toch nog goed en werd de verjaardag van de Sint gezellig gevierd. (HvR)
© BorneBoeit. Op onze artikelen en beeldmateriaal rust copyright.
Voor meer informatie raadpleeg de spelregels.