Ruim veertig minuten te laat, maar het deerde weinigen. “Ik zat in een file, schatten”, klinkt het verontschuldigend uit de mond van de 23-jarige Rotterdammer Koen Pieter van Dijk, voor honderdduizenden beter bekend als Koen Kardashian. Hem viel donderdagavond de eer te beurt het lintje door te knippen van By Hilke, de splinternieuwe modewinkel van Hilke Zuithof en haar vriend Don Grobben aan de Bakkersteeg.
Meer dan verdubbeld
Sinds begin dit jaar is het ondernemende tweetal druk geweest met de verbouwing van hun nieuwe naastgelegen winkel. Daardoor ontstond bijna een verdriedubbeling van hun eerdere aantal vierkante meters winkeloppervlak. “Nu komt onze kleding, die we bijvoorbeeld halen uit Italië en Frankrijk, veel beter tot zijn recht. We zijn er supertrots op en reuzeblij mee”, zeggen ze stralend in koor.
'Wereldberoemd'
Veel (jonge) fans, vrienden, familie en bekenden deden zich donderdagavond, wachtend op de realityster en ‘wereldberoemde’ vlogger met ruim 70.000 volgers op Instagram- alvast tegoed aan een glas champagne rondom de buiten opgestelde statafels.
Maar toen Kardashian dan eindelijk in het zicht kwam, schoten de mobieltjes omhoog om de man vast te leggen. Met zijn gebruikelijke flair en omzichtigheid knipte hij samen met Hilke het gele lint door, waarna iedereen naar binnen kon om de nieuwe winkel te bewonderen en direct al een coole aanschaf te scoren.
‘Champagne op m’n haute couture’
De fans maakten vooral van de gelegenheid gebruik om met Kardashian een selfie te maken. Toen hij een uurtje later ook nog zijn nummer Champagneyney (Champagne op m’n haute couture) zong, was het succes compleet. Mooier en glansrijker kon de opening voor Hilke en Don niet verlopen. En de fans? Ook zij hadden de avond van hun leven! (AJ/BM)
© BorneBoeit. Op onze artikelen en beeldmateriaal rust copyright.
Voor meer informatie raadpleeg de spelregels.