Het lijkt een wonderlijke situatie, maar het gebeurde echt. Als de Bornse Edith op maandagmiddag bij de Rabobank aan de Grotestraat in Borne naar binnen stapt, loopt ze naar de geldautomaat om 120 euro te pinnen. Ze steekt haar pasje in de sleuf, toetst haar code in en even later komt het gevraagde bedrag tevoorschijn. Tot zover is er niets aan de hand. Ze steekt het pasje weer in haar portemonnee en stapt naar buiten om verder te winkelen, maar vergeet de 120 euro mee te nemen.
Pas als ze een uurtje later weer thuis is, rinkelt de telefoon. De Rabobank. Een medewerkster vraagt of zij wellicht even eerder deze middag geld heeft gepind bij de bank. Edith antwoordt bevestigend en kijkt voor de zekerheid in haar portemonnee. De schrik slaat haar om het hart. Geen 120 euro. Dan komt de Rabobank met de geruststellende mededeling dat ze haar geld alsnog kan ophalen. Een klant die net ná haar pinde, zag de 120 euro en gaf het vervolgens keurig aan de balie af.
Daarna was het voor de bank een koud kunstje in haar systemen de ongelukkige Edith te traceren en haar dus alsnog te verblijden. “Het gebeurt weleens vaker”, aldus de medewerkster van de bank. “Maar dit is alleen maar mooi toch, dat het zo kan?!” Ook Edith klinkt opgetogen: “Gelukkig, eerlijke mensen bestaan nog. Dankjewel.” (BM)
© BorneBoeit. Op onze artikelen en beeldmateriaal rust copyright.
Voor meer informatie raadpleeg de spelregels.