Klanten van bakker Jan Koehorst waanden zich op Oudejaarsdag bezoekers van een van de drukste attracties op een topdag van De Efteling. Wie de bestelling voor oliebollen met of zonder krenten en appelbeignets niet vooraf hadden geplaatst, moesten tot liefst anderhalf uur wachten voor ze met de lekkernijen huiswaarts konden keren.
Het humeur onder de wachtenden leed er overigens niet onder. Op de laatste dag van het jaar bracht vrijwel iedereen in de tot tientallen meters aanzwellende rij het geduld op om netjes de beurt af te wachten. Het bakken bij Koehorst begon zondag al om drie uur in de vroege ochtend, maar de vraag naar de populaire producten oversteeg royaal het tempo waarin ze geleverd konden worden.
Om het leed van het wachten wat te verzachten, deelden medewerkers van de bakkerij cake en suikerbrood uit. Zie onderste foto met rechts Cindy Koehorst.
“Deze enorme drukte heeft ook ons verrast”, zegt Jan Koehorst. “We hadden eerlijk gezegd verwacht dat de verkoop wat meer in tweeën zou vallen en tussen gisteren en vandaag verdeeld zou worden. Maar het was nu dubbel zo druk als anders op Oudejaarsdag. Ik heb nog wat collega’s gesproken en die hadden dezelfde ervaring. Je hebt een bepaalde capaciteit en daarmee houdt het op een gegeven moment op. De pan is geen moment leeg geweest. Ik denk echter dat dit een incident was. Gelukkig hebben de klanten ons niets kwalijk genomen. Mensen hebben ook van de gelegenheid gebruik gemaakt om gezellig een praatje te maken. We zijn pas om twee uur gestopt, een uur later dan de bedoeling was, maar zijn heel tevreden.” (WP)
© BorneBoeit. Op onze artikelen en beeldmateriaal rust copyright.
Voor meer informatie raadpleeg de spelregels.