ADVERTORIAL • Het is alweer ruim drie jaar geleden dat het Twentsch Hooratelier in Enschede een servicepunt opende in Borne. De bedoeling was destijds om vanuit De Poort van Borne vooral de regionale klanten te bedienen. In eerste instantie twee dagen per week en op afspraak. “Het is ongekend hoe hard we in de afgelopen periode zijn gegroeid”, zegt eigenaar Eugène Duvaloois. “Onze hoorwinkel in hartje Enschede bestaat eind deze maand alweer vijf jaar en ook in Borne zijn we inmiddels vijf dagen per week actief.”
Schot in de roos
Voor hem en zijn medewerkers een bewijs dat zijn formule (niet merk-gebonden zoals de grote ketens, maar volledig transparant) een schot in de roos is. “Bovendien zijn we ervan overtuigd dat het toepassen van hoortechnieken maatwerk is en valt of staat met de deskundigheid van de audicien. Dat onderscheid en die kwaliteit maakt ons tot wat we willen zijn.”
Duvaloois, die samen met audicien Jens de Graaff de vestiging in De Poort van Borne bemant, realiseert zich maar al te goed dat ‘ie eigenlijk een heel lastig product verkoopt. “Niemand wil graag een hoorapparaat, want het dragen ervan staat nu eenmaal synoniem met oud. Terwijl er toch heel veel ontwikkelingen zijn die deze ‘pijn’ kunnen verzachten.” Als voorbeeld noemt hij de moderne oortjes die veelal door de jongere generatie worden gedragen om ook onderweg van hun mobiele telefoon gebruik te kunnen maken. In deze oortjes zijn tegenwoordig ook hoorapparaten verwerkt.
‘Mensen willen gehoord worden’
“En dat is precies waar we voor staan”, vervolgt Duvaloois. “Om in beeldspraak te blijven: mensen willen gehoord worden. Ons luisterend oor brengt ons dicht bij de specifieke behoefte van de klant. Voor welke situatie zoekt hij een hoorapparaat en op welke manier kunnen we vervolgens een passende oplossing bieden? Daarvoor willen we de tijd nemen en via een zorgvuldig voor- en natraject dat ultieme maatwerk kunnen leveren. Dat we daarbij ook een zorgverzekeringsadvies geven om een optimale vergoeding te kunnen krijgen, spreekt vanzelf.”
Inmiddels is de werkplek in De Poort van Borne al verdubbeld. “We zijn ook fysiek van servicepunt naar ‘winkel’ gegroeid”, aldus Duvaloois. “Er is keus uit alle voorkomende toestellen en ruimte om geluidstesten en ander onderzoek te doen waarmee de klanten uit de wijde omgeving optimaal geholpen kunnen worden.” Op 28 en 29 september viert de winkel in Enschede haar vijfjarig bestaan met open dagen. Er worden dan demo’s gegeven en bovendien valt er voor nieuwe klanten een ballonvaart voor twee personen te winnen. “En vanzelfsprekend geldt die ballonvaart ook voor de Bornse klanten”, besluit Duvaloois geruststellend.
© BorneBoeit. Op onze artikelen en beeldmateriaal rust copyright.
Voor meer informatie raadpleeg de spelregels.