ADVERTORIAL • Twintig jaar geleden begon Raymond Deurloo in Borne met het bouwen en monteren van groepenkasten en verdelers. Stilaan groeide echter ook de vraag om groepenkasten te leveren met een extra oplaadpunt. De ontwikkelingen rondom elektrische auto’s gingen immers snel en dat zou zomaar eens een nieuwe wending voor zijn bedrijf kunnen betekenen. Daarom verhuisde hij in 2013 naar een fonkelnieuw pand op De Veldkamp, dat drie maanden later echter door brand bij een buurman volledig werd verwoest. Deurloo herrees uit de as en ging zich na de wederopbouw volledig richten op de fabricage van laadpalen. Kort en goed, DIC Laadsystemen (Deurloo In Charge) was geboren.
Oprecht trots
Anno nu verlaten jaarlijks zo’n zeven- à achthonderd laadpalen het productiebedrijf aan de Scholtensoven. “Allemaal voor kleine tot middelgrote ondernemingen die stuk voor stuk gevestigd zijn in Nederland”, vertelt hij trots. “Nederland is groot genoeg en er valt nog volop te doen.” Tot zijn opdrachtgevers rekent hij Bolletje, ZGT en TUI. “Het grappige is dat de reisorganisatie ons kortgeleden de opdracht gaf om 55 laadpalen op de ABC-eilanden te leveren; dertig op Curaçao, tien op Bonaire en de rest op Aruba. Een geweldige opdracht natuurlijk, waar we oprecht trots op zijn.”
Deurloo kan zich de beginperiode nog goed herinneren. “Je had toen van die grote kasten die aan de buitenmuur bevestigd dienden te worden. Foeilelijk natuurlijk, waarop ik dacht dat het ook anders zou moeten kunnen. Uiteindelijk kwam ik uit op een klein en compact kastje dat in de muur bevestigd kan worden. En dat kleine kastje vormde de basis voor de verdere ontwikkeling. Met laadzuilen, diverse wandmodellen en accessoires.“
‘Geen Chinese rommel’
Voor alle onderdelen schakelt Deurloo regionale leveranciers in. “We gaan voor extreem hoge kwaliteit en willen geen Chinese rommel. Daar is al genoeg van. Wat we uitleveren moet gewoon goed zijn. Opdrachtgevers moeten erop kunnen vertrouwen.” Maar ook in de after sales wil DIC een professionele partner zijn. “Als mensen bellen, willen we waar mogelijk direct helpen, indien nodig stappen we in de auto om op locatie bij te springen.” Gevraagd naar dat ‘we’ vertelt Deurloo niet zonder trots dat zijn bedrijf, waarin echtgenote Kimm inmiddels volop meedraait, op dit moment al bestaat uit zes fulltimers. “Een geweldig team dat gretig is, voortdurend opleidingen volgt en voor elkaar door het vuur gaat.”
De toekomst voor Deurloo en zijn mensen ziet er ronduit zonnig uit. “De ontwikkelingen gaan snel, het wordt allemaal steeds gebruiksvriendelijker en het is een uitdaging zelf met nieuwe toepassingen te kunnen komen.” In dat kader noemt hij het perspectief dat laadpalen - zonder tussenkomst van pasjes - direct de gebruiker herkennen, maar ook de mogelijkheid om via een QR-code de tankbeurt te betalen en het laden op de zon. ”De toekomst zal het uitwijzen, maar ik weet zeker dat er de komende jaren nog volop te ontwikkelen valt.” www.diclaadsystemen.nl
© BorneBoeit. Op onze artikelen en beeldmateriaal rust copyright.
Voor meer informatie raadpleeg de spelregels.