Afgelopen maandag is de lente aangebroken. Op papier althans, want de regen en temperaturen zijn het er vooralsnog niet echt mee eens. Toch is het zo en dat betekent dat de winkeliers in Borne al helemaal in de startblokken staan om het voorjaar in te luiden. Het startschot wordt komende zondagmiddag om 12.00 uur gegeven met een lifestyle koopzondag. Niet te verwarren met het grote Lifestyle Event in september, waarop ruim honderd mannequins en een catwalk centraal staan, maar toch…
‘Inspiratie opdoen’
En dat betekent dat vele winkeliers hun blauwe loper zullen uitrollen om het kooplustige publiek te verleiden ook eens binnen te snuffelen bij de nieuwe voorjaarscollectie, iets leuks te vinden om het huis een nieuwe look and feel te geven of om anderszins de lente met eigen ogen te kunnen proeven. ‘Inspiratie opdoen’, noemt Francesco Lammertink van Mooi Parfumerie het. Hij is een van de organisatoren van de zondag en belooft dat het - mits het weer meewerkt natuurlijk - een gezellige shopmiddag kan worden.
Zo heeft een aantal ondernemers een paspop aangekleed met artikelen uit hun nieuwe collectie. Deze poppen vinden een plek op een overdekt podium op het Dorsetplein en dienen als wegwijzer naar een van de vele modewinkels. Op datzelfde podium zal Cladans bovendien een aantal dansdemonstraties verzorgen. Verder is er natuurlijk een paashaas in het dorpscentrum te vinden, is clown Funny van de partij en kun je op meerdere plekken lekker smikkelen of op een (overdekt) terras even uitblazen.
Happy Shopping
Als verrassend toetje noemt Francesco het onderdeel ‘Happy Shopping’, een prijzenfestival met tal van leuke hebbedingetjes én cadeaubonnen die te besteden zijn bij de winkeliers. Om ervoor in aanmerking te komen kan het publiek met een koopzondag-kassabon meespelen in een spel bij de voormalige Bakker Bart winkel en er zo op hopen dat deze koopzondag echt een happy shopping middag wordt. (AJ/BM)
© BorneBoeit. Op onze artikelen en beeldmateriaal rust copyright.
Voor meer informatie raadpleeg de spelregels.
Die plastic paspoppen zijn ietsje minder, liever zie ik live mannen en vrouwen die kleding tonen - werkt commercieel gezien veel beter!
Live music en dans is altijd een goed idee!
En natuurlijk de Paashaas (heel vroeger in de jaren '70 zelf ook geweest!) die hoort erbij twee weken voor Pasen ...