Nog maar drie jaar geleden was iedereen het erover eens: het knooppunt Azelo, daar waar de A1 en A35 samenkomen, dient met grote voortvarendheid te worden aangepakt om de veiligheid en doorstroming te bevorderen. Vandaag maakte minister Mark Harbers van Infrastructuur en Waterstaat bekend dat de plannen zeker tweeëneenhalf jaar in de ijskast kunnen. Een tekort aan stikstofdeskundigen is de oorzaak. ‘Er is meer tijd nodig om stikstofberekeningen te maken voor nieuwe projecten bij snelwegen, bruggen en kanalen’, schrijft de bewindsman aan de Tweede Kamer. Om die reden worden veertien infrastructurele projecten uitgesteld, waaronder dus Azelo.
Gedeputeerde Bert Boerman
“Jammer,” aldus gedeputeerde Bert Boerman van de provincie Overijssel tegenover RTV Oost, “want het verkeer verdient ook daar doorstroming en veiligheid. Maar we blijven het ministerie achter de vodden zitten om ervoor te zorgen dat de echte urgentie er goed in komt.” (BM)
© BorneBoeit. Op onze artikelen en beeldmateriaal rust copyright.
Voor meer informatie raadpleeg de spelregels.
Welke duim hij raadpleegde is mij onduidelijk, maar NIET die van het RIVM, die NO2-concentraties ter plaatse langdurig heeft GEMETEN met NO2 Palmes Buisjes:
www.borneboeit.nl/index.php?id=82141&searchstr=jos+van+den+oever
De meetwaarden zijn gerapporteerde op: https://samenmeten.rivm.nl/dataportaal/ meetpunt MPB_ 8BO (project: Palmes).
Het lijkt duidelijk: wat RIVM, burgers en ter zake deskundigen ook meten: burgers kunnen slikken of stikken…