In maart vorig jaar begon de grootschalige vervanging van alle conventionele lantaarnpalen in Borne. Aan de Weerselosestraat werd het project officieel afgetrapt. Maandagmiddag was Heijmans Infra nog even terug bij de bewuste, hypermoderne en duurzame nieuwe lichtmast. Niet omdat er iets mis zou zijn met de nieuwe LED-lantaarnpaal, maar om er een QR-code op te plakken en de paal een uniek nummer te geven.
Nieuw systeem meldingen
Met deze QR-code kunnen inwoners snel en gemakkelijk een melding maken, bijvoorbeeld bij een defect. De melding komt via het nieuwe systeem ook direct bij Heijmans terecht, die voor het beheer van de lichtmasten zorgt. Het moet er allemaal in resulteren dat storingen snel en efficiënt verholpen kunnen worden.
Eind juli zijn alle lichtmasten voorzien van de nieuwe nummers en QR-codes en zijn alle nummers doorgevoerd in het beheer- en meldsysteem. Tot die tijd kan het zijn dat de QR-codes of de nieuwe nummers nog niet helemaal synchroniseren met het nieuwe systeem. In dat geval kan bij een defect simpelweg de locatie worden doorgegeven via www.borne.nl/inwoners/meldingen-en-klachten/melding-openbare-ruimte.
© BorneBoeit. Op onze artikelen en beeldmateriaal rust copyright.
Voor meer informatie raadpleeg de spelregels.